Kyssning

Nu har jag äntligen ätit och en liten bakfylla som spökade imorse har gått över. Jag förstår att ni alla är nyfikna och undrar om jag fick någon beanaisås på båten, så jag börjar med att berätta det. Nej, det fanns inte.. And the story continues.

Vi mötte upp Anna och hennes mamma som körde oss till hamnen där vi skulle ta båten. När vi väl är framme, blöta och kalla. Ger hon oss röda regnjackor med MariaBingo på så att våra bingo spelare skulle hitta oss i folkmassan. Först kom två finska kvinnor fram till oss vid namn Seija och Jaana. De skakade hand med både Erkki och Anna men sa bara hej till mig? Jag förstod inte riktigt det.. Sedan efter en stund så kom det två jätte långa män i sällskap av en till man och två kvinnor. De skulle också åka med. Alla sju samlade och klara och vi började småprata med varandra. De skojar med mig eftersom de är medvetna om att min finska inte är så bra. Tvingade mig att prata bara finska. De vart överraskade om hur bra den faktist är. När jag vill.. Så jag har alltså bara pratat på finska och till och med tänkt på finska. Riktigt roligt och super bra för mitt ordförråd.

Vi går alla på båten och bestämmer oss för att mötas vid buffeen ett visst klockslag. Jag och Anna fixade iordning små MariaBingo påsar till spelarna med lite roliga saker i och en T-shirt.  Vi möttes upp och vi alla vart helt galet hungriga det var som om vi aldrig sett mat förut. Tillbaka till Bearnaisåsen.. Jag letade runt hela rummet att någonstans kanske det finns. Men nej, därimot försvann min besvikelse så fort jag smakade på deras brunsås och allt kött. Så jag var jätte nöjd ändå.

Vi satt och pratade om bingo, om vinster och sedan om familj och de liv vi lever. Vi drack mängder av vin och hade jätte trevligt. Efter det så gick vi till hytten för lite ombyte och vila magen och möttes sedan upp i karaoke baren för att ha ett litet quiz som jag och Erkki gjorde. De vann små flaskor av alkohol och den som vann flest flaskor fick även en normal stor flaska bubbel.

Saken är den, att en spelare vinner, pappan i familjen som påstår att Erkki lovat bort mig att basta med honom. Så jag ska skaka hand med honom i ett skojfoto och han tar bara tag i mig och sätter mig i hans knä. Jag kommer föralltid små hata Erkki för att hela foto saken var hans idee. Efter många fel och rätt svar bestämde vi oss för att gå tillbaka till kareoke baren eftersom en av våra bingotanter skulle sjunga och väntade tålmodigt på sin tur. Ja, fullare blev allesammans. Vi såg en man klä av sig nästan naken, en annan man som trillade på dansgolvet som behövde hjälp upp och lyssnade på... folk som inte egentligen ska sjunga förutom hemma i duschen. Knappt det.

Tidsnog ropades våran bingospelas namn upp och hon sjunger sin sång. Vi har det alldeles underbart och trevligt med deras sällskap och tillslut så börjar folk dansa och jag och Erkki skulle också dansa.

Här gick pappan i familjen och lad sig. Han var en lång man som inte sa ett ord, han satt och log och såg nöjd ut medans hans fru hade en stor personlighet och hördes från våningen under nästan. Lite småblyg och jätte snäll, jag tror han gör allt han blir tillsagd att göra.


Vi gick vidare till disko på högsta våningen på båten och det var jätte röj där. Jaana ville väldigt gärna dansa. Vi satt där en stund tills vi alla bestämde oss för att gå till cigar bar där man fick röka inne i båten.  Här bestämmer sig Anna för att gå och lägga sig.

Anna är en supersöt tjej som numera bor i england och är finska CRM. Hon var jätte trevlig och har tagit hand om mig och Erkki så bra. Vi detta laget tror jag att klockan är 2. Errki och jag funderar också på att gå och lägga oss en stund men de tyckte inte de andra om så fick helt enkelt stå ett kast för laget? 

Klockan blir 4.. vi skrattar och har kul.... klockan blir 5.. Erkki går och lägger sig.

Erkki är en störtskön kille som bara är som han är och gör det han känner för. Vad han tänker och tycker säger han rätt ut. Han är urgullig och en jätte snäll finne. Och snäppet roligare än de finnar jag träffat på länge.

Jag vill faktist gå och lägga mig nu men får inte alls det .. för nu ska jag höra en livshistoria. Plötsligt blir det lite små tjafs här och var på båten och herrar skriker och damer gråter. NU sa jag att NU går jag och lägger mig och försöker trösta dom med att berätta hur god frukost buffen kommer vara så de behöver också lägga sig så att de orkar upp på morgonen.

På morgonen när vi letade efter dem glömde jag min mobil, Jag har dock frågat receptionen miljoner gånger, ringt den två minjoner gånger och bara gråtit. Min söta rosa lilla sak, hur ska jag klara mig utan den?  Jag fortsatte gå runt och runt och runt. Ifall jag kanske skulle snubbla över min mobil. Men nej....

Det unga paret som var med var jätte söta och gulliga. Tjejen brukar vara i min bingochatt rätt ofta så det var kul att träffa någon som så ofta skriver med.

De två andra damerna tyckte om dans och hade trevligt.

Overall så har det varit en underbar resa, det har varit riktigt roligt!

Jag har nu köpt massor av godis hem.. Nu ska jag och Erkki se på tv och äta godis tills vi får ont i magen. Jag må vara löjlig för att jag gråter över min mobil som om jag fölorat en familjemedlem. Imorgon ska jag äntligen hem till värmen, till mamma och Maria.. Jag har hemlängtan idag.

2010-06-20 @ 20:20:54

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback