Jag har fått världens bästa Mamma.

Idag har jag jobbat ordentligt hoppas jag. Det var endel att göra i slutet eftersom jag fick vara ensam mellan sju och tio men det gick ganska bra ändå tror jag. Idag åt jag lunch ensam på jobbet, satt ute och tittade ut mot vattnet, vände mig för att kika på människor som gick förbi och gick sedan tillbaka till jobbet mätt och belåten. Dagen gick ganska fort med bra musik händer det under. Jag och mamma har haft en helt underbar vecka tycker jag och haft tid att ses ensamma tgillsammans. Inte för att det är jobbigt när resten av familjen är med. Men bara så skönt att få henne alldels för mig själv. Efter jobbet gick jag och mamma till pagoda och åt alldeles för mycket mat, sedan satt vi och pratade om livet som varit och det som komma skall.

På fredag ska jag åka till Finland och vara borta i fyra dagar och jag läntar det ska bli helt underbart att åka till Finland. Varje år när jag har åkt så fort jag kommer ur färjan och känner den finska luften är det som om något magiskt händer. Det är så svårt att förklara känslan, men det känns så tryggt och hemma på något sätt. Samma sak när jag flyger till England. Jag har flygit ensam till Egland i flera gånger och aldrig varit varken nervös eller rädd. Men nu är jag jätte nervös. Jag har aldrig varit i hensinfors.

Men jag läntar och mamma har berätta om utelivet i helsingfors och allting som är helt underbart. Jag ska köpa så mycket godis. Och jag lovar att jag ska försöka få med mig tuppla till dig Mikael. Och pastiller till mamma och Maria.  Det ska bli sjukt roligt. Då har jag åkt på en affärsresa. Om någon frågar mig på båten vad jag gör där, varför jag åkte ska jag säga - I´m here on business dude! Haha.

Nu ska jag snart ta och lägga mig för att jag börjar klockan 9 imorgon. Det ska bli skönt att somna så mätt och faktist glad. Jag känner mig lycklig i just denna stund och jag ska njuta av det till fulla. Med mig själv och bara mig.

2010-06-15 @ 09:29:06

Kommentarer

Postat av: mamma

o jag fått världens finaste dotter

2010-06-15 @ 10:43:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback