Håll i mig hårt, eller släpp mig helt..

.. Något mitt imellan är ingeting att ha. Hellre är jag varm eller kall än mitt imellan. Hellre glad eller ledsen istället för något halvdant. Jag vill ge allt jag har, även när det nästan gör ont. Jag ville veta att jag kan få allt jag vill för att jag gör allt jag kan. Jag vill svepas med storm, känna hur hela världen är i mina händer. Känna hur allt kan falla isär. Få se hur skört det är. Hur varsamt jag måste ta hand om det som finns. Jag vill veta hur ont det gör att förlora det liv som kan ryckas ifrån dig. De ljuset som kan göra att hjärtat stannar av bara tanken att vara utan det. Jag vill förälskas av människor runt om mig. Jag vill se dem för de dem är. Nakna och levande. Jag vill se solen gå upp, jag vill känna regnet falla hårt i mitt ansikte. Jag vill fångas av tiden. Jag vill se hur livet kan förändras på en sekund. Veta att varjeögonblick räknas, varje känsla, varje tanke, varje människa. Jag tänker inte ägna tid åt folk i mitt förflutna det finns en anledning till att de inte finns i mitt nuet.
Ta mig till ett annat land, till en anann värld. Ta mig till ditt hjärta och jag ger dig min själ. Följ denna väg min vän, så ska jag visa dig allt jag kan. Följ min väg genom mina rädslor, håll fast i mitt mod. Se mig misslyckas för att hjälpa mig lyckas. Låt mig ta lärdom av din framgång och låt mig få hålla dig i din motgång. Släpp in på mig livet. För det är precis här och nu, inte igår och inte imorgon. Livet är i just denna sekund då jag väljer att leva.

2010-08-13 @ 20:27:18

Kommentarer

Postat av: mamma

precis, förstår varje ord...flyg lilla sparvöga...:)

2010-08-13 @ 21:07:50


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback