Inget vettigt.

Hej igen. Long time no see. Jag har inte skrivit på länge. Jag har faktist känt mig lite nere om jag ska vara helt ärlig. Kan vara för att jag har lingonvecka eller för att jag egentligen är trött efter besök, nytt jobb och regnet? Nu ska det dock vara soligt ända tills torsdag. Det gör mig jätte glad, Angelicas finbesök är ju här nu så det är kul att de får lite sol.
Igår vart vi bjudna på middag hemma hos mamma och Mikael. Mamma hade lagat supergod tomat soppa till förätt. Till huvudrätt så fick vi vockade grönsaker kyckling och nudlar. Vilket var riktigt gott. Sedan ska jag ju alltid vara så konstig. Jobbig. Jag petade orartigt bort nötterna från maten.
Efterrätten bestod av två pajer som vart supergoda. En smulpaj med rabarber och banan. Den var min favorit och en kladdkaka. Till detta fick vi vanlijvisp. Mamma hade även köpt godis från candynavia. Vi hade så mysigt. Sedan gick vi ut en stund. Gick hem, jag var knäpp och kunde inte sova.

Imorse vaknade jag dock i tid och orkade gå upp trots att jag varit uppe nästan hela natten. Jag är inte så trött.. än. Det känns som om det förfluta knackade på min dörr och jag motvilligt öppnade den och nu har minnena smutsat ner mitt nya golv. Det är så svårt för mig att släppa saker. Jag håller kvar i saker alldels för länge. Jag kan inte stanna i ögonblicket och njuta av nuet. Jag kan inte slappna av och ignorera det som göras ska och det som gjorts och sagts.

Det förflutna hänger idag som en halsduk runt min hals, en tystnad , ett lugn faller över mig för att inte låta den strypa mig. Jag är arg och frustrerad på mig själv just nu. Ikväll ska vi mysa med kebab och pommes, nana tidigt för att Aaron ska upp tidigt och jag vill upp tidigt imorgon och njuta av lediga dagen.

Är ledig 3 dagar i rad.. känns roligt nu med tanke på vädret.
Snart kommer Anki och jag längtar så, det ska bli så sjukt roligt!

2010-03-18 @ 13:28:31

Kommentarer

Postat av: mamma

Inget vettigt...jo du är bäst, love you, på söndag ska vi brännas :)....kram kram

2010-03-18 @ 18:34:22

Postat av: angelica

i helgen ska vi leka :) !! kul att se dig igår saknar dig på jobbet inte lika kul utan dig!

2010-03-18 @ 22:46:47

Postat av: mamma

hm..bara du o jag i en stilla sång...kram

2010-03-21 @ 21:53:28


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback