Måndag :D

Livet. Jag hör hur jag tänker ordet, jag hör mig själv tänka att jag inte kan förstå livet. Livet är för stort, för brett för mig att se i helhet. För stort att kontrollera, för stort att låta det passera ovetande och utan att försöka grabba tag i så mycket man hinner och kan. Livet är gott och ont? Roligt och tråkigt? Bra och dåligt?
Plötsligt kan någons svek kännas som ett slag i ansiktet, en lögn få ditt hjärta att gå i bitar. När det känns som själen rivits ur din kropp. När man förlorat greppet man hade. När man insett vad som är och var. Jag ser tillbaka i livet om allting som har hänt, alla gånger mitt hjärta krossats, varje gång löften bröts, varje gång lögner ekade i mina öron. Så finns ändå ett hopp där, alltid har jag vetat att när en dörr stängs öppnas en annan.  Nyckeln till lycka är att kunna se igenom mörkret, för att skåda ljuset behöver man ha upplevt mörker. Nyckeln till lycka är att oavsett vad som händer behålla rätt inställning till livet. För i vilket fall, hur mycket man än försöker eller oroar sig så har livet sin gång änåd, tiden fortsätter att gå även när din värld har stannat. Lyckan är att ha förmågan att välja hur du ska möta livet, dess motgånger och framgång.

Jag är blottad inför min familj och vänner, naken med hjärta, själ precis hur jag är just idag. Det finns inget som är så värdefullt som den omtanke du får av någon du håller kär. All rikedom i världen är som en droppe i havet jämfört mot den varma handen på din axel. Vi människor är alla lika i grunden, det är våra handligar som skiljer oss åt. Det är våra handligar som gör oss till de människor vi väljer att vara. Jag vet nu att det inte finns en sannare sanning än den som kärleksfullt kan visa en omtanke för någon annan. Jag tror på människor, jag tror på deras känlsor och tankar. Jag är tacksam för livet och allting jag har i livet.

Idag ska jag ut och dansa med världens sötaste Emma!

2010-06-28 @ 17:53:21

Kommentarer

Postat av: mamma

Hälsa söta Emma och dansa på borden!! kram

2010-06-28 @ 21:47:30


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback