Underbara Finland

Igår gick jag och Anna ut och åt sedan mötte vi upp hennes vänner och drack cider (?) jag dricker aldrig cider.. men det var det man kunde köpa i mataffären innan nio deras systembolag hade stängt. Vi hade jätte trevligt svor över fotbollen, skrattade och pratade såklart finska, haha! Tillslut kom Erkki också och gjorde oss sällskap. Vi gick ut en kort sväng men det var "för sent" för att vara Finland då alla ställen stänger tidigt. Jag frös nästan ihjäl och trodde vid några tillfällen att jag skulle hamna i koma och bli blå. Men ack livet är orättvist. Sedan bestämde jag och Erkki för att gå mot hotellet där vi såg ett avsnitt och jag somnade. Vaknade sedan av att han petade på mig och sa att han går och lägger sig.

Vaknade nio idag och mötte Erkki i receptionen för att gå och äta FRUKOSTBUFFE! Den var helt underbar, jag åt grovtbröd + engelsk frukost + fruktsallad. Det var så gott med grovt bröd igen jag har nästan glömt hur gott det smakar. Sedan bestämde vi oss för att gå in mot stan för att han sa att det finns HM och gina tricot här. Jag grät nästan av lycka när jag hittade rea avdelningen. Så jag har frysit, ätit grovtbröd, shoppat lite i hm och gina tricot. Det är som att vara hemma i sverige.

Efter shopping och lite sitesing bestämde vi oss för att gå mot hotellet som tog över en timme för att Erkki inte har någon aning om hur man läser en karta! Men kul var det och nu har jag sett mer av helsingfors. Nu ska jag snart dusha och packa vi ska checka ut klockan 15 och sedan gå och dricka öl och försöka göra ett quiz innan vi ska gå på båten som var vi klockan 18 om jag inte minns fel.


Hahaha, Anna hade vaknat efter en fyllenatt och hittat denna dräkten i hennes väska. Vi hade väldigt skoj med det. Haha

Jag och Erkki vilse!

2010-06-19 @ 13:14:58

Kommentarer

Postat av: A.K

Snygg jacka sandra ! skoj att du kan handla lite på dina favorit affärer =) Ps. Kan du fråga Erkki om jag kan få hans tröja :P hehe

2010-06-19 @ 15:08:24

Postat av: mamma

Hhaaahaa...underbar läsning :) ha skoj kram

2010-06-19 @ 18:56:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback