This is it, this is me !

Mitt underbara Malta. Jag vankade denna morgon som en ny människa. Jag var plötsligt helt (plötsligt är väl att ta i, jag sov nog 6 timmar) utvilad och på ett relativt bra humör. De som känner mig vet att jag vaknar arg. Hur jag än vaknar, när jag än vaknar. Då är jag sur. Det går dock över nästan direkt tar bara några minuter. Men det gäller att under dessa korta minuter hålla sig på avstånd. När jag vaknade gick jag ut på Marias och Andreas fantastiska balkong och tog ett djupt andetag av den varma fuktiga luften och känner hur solen värmer mig. Vattnar Marias blommor som ser.. sovande ut? Jag får för mig att de håller på och dör ena dagen, sedan när jag vattnat dom är jag övertygad om att de överlever. Det har de ju också gjort varje dag. Njöt av den fantastiska utsikten och hörde mig själv tänka att jag bor här. Jag bor på vackra, charmiga Malta.

Jag fick nästan ge mig själv ett salg i ansiktet. Jag har redan kommit så långt i mitt liv och åstadkommit mina mål som jag haft hittills. Jag fick jobba 6 månader i ett jobb jag hatade för att nu få jobba på ett dröm jobb. Jag älskar bingon och allt som hör till. Jag ser fram emot att komma till jobbet. Jag ska flytta ihop tillsammans med en helt underbar vän till mig. Jag har en underbar familj, fantastiska vänner. Det finns inget jag saknar, förutom mina syskon och familj som är på andra ställen i världen. Jag har världen i mina händer. Jag kan bli vad jag vill, göra vad jag vill och komma hur långt jag vill. Mitt liv, mitt äventyr har börjat. Varje dag väljer jag vad jag hur jag ska leva min dag. Vilken inställning jag ska ha. Min lycka ligger i mina egna händer. Jag har ansvar för min lycka, bara min lycka också.

Jag får på nytt lära känna mig själv och veta vad jag vill i livet. Jag har all rätt i världen att tveka, att ta beslut utefter mina egna känslor och vilja. Jag har under de senaste månaderna upptäckt vilka härliga söttande människor jag har runt omkring mig. Jag har varit blind, jag har inte uppskattat eller beundrat det innan. Jag ser fram emot morgon dagen. kom an världen, jag är redo att förälskas och fångas av varje ögonblick av glädje och sorg. Om inte natten fanns skulle dagen aldrig vara ljus, det ska göra ont för att man ska veta när det känns bra.
Min mors visa ord är att man kan inte hindra sorgens fåglar från att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dom från att bygga bo i ditt hår.

 

2010-07-02 @ 15:12:13

Kommentarer

Postat av: mamma

bra tänkt, bra kännt, happy birthday ..ja till alla som fyller år idag:) och till alla som föds på nytt just idag :)

2010-07-02 @ 15:53:06

Postat av: mamma

Ditt underbara Malta, o mitt underbara DU, o du vet väl att solen skiner bara för DU är här, kram

2010-07-02 @ 16:25:03

Postat av: sannie

Ha en trevlig helg! :)

följ min lilla blogg om du känner fört, höhöh.

RAWO RAWO FIGHT THE POWER!

2010-07-03 @ 02:35:16
URL: http://sannie.blogg.se/

Postat av: Elia

Du skriver så mkt bra Sandra! nu va d länge sen jag var inne o läste din blogg men kollar lite nu:P du skriver mkt som är väldigt inspirerande. typ som det här inlägget. då tänker ja sj fan ja ska oxo ut o göra allt d där inte bara sitta hemma o dagdrömma. roligt o se att du har d så bra :D

Smile!

2010-07-31 @ 18:07:34
URL: http://ielia.blogg.se/

Postat av: Elia

Du skriver så mkt bra Sandra! nu va d länge sen jag var inne o läste din blogg men kollar lite nu:P du skriver mkt som är väldigt inspirerande. typ som det här inlägget. då tänker ja sj fan ja ska oxo ut o göra allt d där inte bara sitta hemma o dagdrömma. roligt o se att du har d så bra :D

Smile!

2010-07-31 @ 18:08:24
URL: http://ielia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback