Shopping torsdag!

Då har jag varit och shoppat idag. Jag skulle köpa kuddar till min säng, så att det ser mysigare ut.. jag vill så gärna det ska se hem ut.  Kännas hem. Idag är jag ledig och jag åkte till sliema tog min tid och kikade i alla affärer. Nu ser mitt sovrum äntligen ut som ett sovrum, jag är så glad.


Före bild, hihi ^


Jag hittade filten som är över, ni ser där det bli mörkare. Den kostade 2€ jag var beredd för att betala 20€ för en sån mjuk stor filt. Jag är så glad. Kuddarna var på rea, det var dock priset på tyget på kudden och fick köpa innehållet. Men det var ok. Nu känns det som hem. Fint hem, som en choklad.. mocka. Varmt.



En färg klick på mitt köksbord så att jag börjar le när jag går ut i köket.



Visst är dom i plast, jag har lärt mig att förstå att jag kan inte fylla mitt kylskåp en gång i månaden med massor av saker och förvänta mig att det alltid är där. Jag jobbar skift och det blir dåligt innan jag hinner äta det. Jag måste små handla har även förstått att blommor är inte heller en jätte hit, levande då. De dör. Jag har gärna några palmer inne... det ska jag köpa. Snart.


Jag köpte denna...... mjukis klänningen? Eller vad vi nu ska kalla det på rean idag. Jag kunde inte låta bli.. Hur skön som helst att springa runt i. Jag är skyldig Minna ett stort tack som lärde mig att det fanns själv utlösare på kameran. Tänk vilken idiot jag är som inte förstått det under de snart två åren jag haft den. Så bra är jag.

Och denna söta kjolen.. som en liten söt ballerina eller dock kjol. Jag blev förtrållad.

Jag köpte även handukar och galjer. Anki du hade varit stolt över mig nu, jag har hängt mina klänningar i en sida och de tröjor och byxor på andra sidan och jag har gjort det i FÄRG ORDNING. Detta är något slags mirakel, jag diskar, donar och städar hela tiden. Men jag gillar det nya jag, ansvarsfull, lugn och glad. Detta är så bra. Jag träffade även Maria, Marias syster Anna och Andreas inne på Sara, det var kul att se Marias syster i riktiga livet, haha!

Nu ska jag snart diska upp efter mig och sedan gå och handla. Jag ska göra kyckling sallad idag, så har jag till lunch imorgon och extra till min Lady Di som jobbar till 22. Idag är en bra dag. Hittils, en härlig dag. I min ensamhet med mig själv lär jag mig känna vem jag egnetligen är. Skoj är det.

2010-07-29 @ 17:39:56

Kommentarer

Postat av: mamma

superfint, kram

2010-07-29 @ 17:46:26

Postat av: MooKiE

Jätte fint duktiga du, you know style ! ha en fortsatt bra dag...

2010-07-29 @ 18:54:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback