Lördag

Oj vilken natt. Jag och Diana gjorde oss vackra gick iväg mötte upp våran alldeles egna Määddi och gick sedan till en fest. Vi hade super trevligt och det blev sedan utgång. Träffade bob teamleader, några andra och hade så ont i fötterna av mina nya skor. Tillslut kom min fina Diana och tog mig i handen och sa att nu vill hon gå hem. Så det gjorde vi hand i hand, med våra klackar i handen började vi talta hem. Jag tror det tar 10 minuter att gå från paceville, men ändå tog vi taxi. Inte för att vi är lata.... eller kanske? Nej, vi var så hungriga. Vi gick upp till min enka boning och Diana gjorde pommes och jag gjorde makaroner och köttbullar som jag dränkte i ketchup. Vi satte på vänner och hade något seriöst samtal som jag har ett vagt minne om. Vaknade tidigt imorse av att det lät som om någon var nere på hennes våning. Vi kikade på varandra, bakfulla, fortfarande fulla. Jag vet inte riktigt. Men somnade om.

Tiilslut väckte jag Diana för att hon skulle upp till jobbet. Hon tog sitt pick och pack började röra sig neråt. Sad dock att hon skriker om någon har varit där nere. Det visar sig att landlorden har varit här och lämnat Dianas fläkt. Jag vaknade till liv och diskade och halv städade röran som jag skapade mitt i natten. Jag lagade omelett och stekte korvar. Ska snart städa resten, duscha gå och handla lite. Ikväll ska jag till beer festivalen med Nina och folk från jobbet. Det ska bli kul. Självklart tar jag med mig min lilla baby, min älskade kamera. Idag är jag ledig och det är så skönt. Jag älskar min lägenhet, älskar att ligga i min soffa, se på mitt kök och lyssna på vänner serien. Imorgon kommer mamma och Selina äntligen hem.

2010-07-31 @ 13:14:43

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback