Handikappad..

..utan internet hemma. Igår kväll satt jag hemma eländig och sjuk. Det gör ont i hals, öron och ögon. Där satt jag och läste min bok, med tända ljus och halvmörker i mitt lilla nya hem. Jag hade precis orkat laga mat, jag gjorde kyckling pesto och pasta.  När jag satt där i min ensamhet och tänkte. Här är jag. I mitt nya hem, alldeles ensam. I dofter jag inte känner igen. I ett hem som känns så främmande. Där min enda trygghet är mig själv. När jag bestämde mig för att flytta till Malta kunde jag absolut inte se detta hända. För ett halvår sedan när jag trodde jag hade mitt liv planerat, packat och klart liksom. Detta fanns inte ens i min vildaste fantasi. Men ändå känns detta helt rätt. Att vara utomlands, bo ensam, ha ett jobb som jag storm trivs med och bara få njuta av denna vackra ö som jag knappt sett hälften av ännu. Jag tar stora steg. Jag välkomnar livet.

Idag kommer äntligen min älskade Diana hem och jag kan inte vänta!!

2010-07-26 @ 13:50:43

Kommentarer

Postat av: Anonym

Krya på dig....

2010-07-26 @ 15:04:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback