Bakom varje sanning ligger en lögn.

 

Vi behöver lära oss att förstå att vi inte har förmågan att erövra världen, rädda världen eller ens göra stora förändringar. Ändå förstå hur stor förmåga en stor kärlek har att göra små under. Under som påverkar en annans liv för just den dagen - eller kanske för alltid. Det gäller att hitta en passion, något som sätter hjärtat i brand. En kärlek större än allting annat, som är förstående, förlåtande och villkorslös. Att känna behov att älska och att vara älskad. Att kunna ge och ta. Vi behöver inse att världen är inte svartvit. Jag ser färg, jag sätter färg på min värld. Ett förflutet kan spöka för en, men man själv har ett val. Det gäller att vara modig för att förstå och acceptera sig själv, precis som man är. Det största modet av de alla är tålamod. Tillåt dig själv att älska och bli älskad. För en kärlek så stor. Det gör världen till en bättre plats.

 

2010-07-04 @ 08:47:34

Kommentarer

Postat av: mamma

Du o jag är av samma sort, du o jag längtar alltid bort, du o jag är ett , som alltid ändå vill stanna här och nu.

2010-07-04 @ 09:10:27

Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-07-04 @ 10:38:34
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Postat av: Anonym

Jätte vacker text

2010-07-04 @ 13:01:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback