Ändingar..

.. ska det bli. Små och stora. Idag vaknade jag fortfarande ont i örat, försov mig så klart och fick ringa en taxi. Medans jag smög förbi Diana som sov i min soffa ( pga vi var lovade 2 fläktar vi har bara 1) svor jag som en tok, det värker i hela kroppen. Jag blir dock inte sen. Så mycket försov jag mig inte. Sitter på jobbet och hostar, det känns som lungorna ska följa med. Jag hann såklart inte äta frukost och gick då upp till köket och såg ifall jag hittar något ätbart eftersom jag blir redan så dålig av antibiotika att jag vill gärna ha något i magen när jag äter de.
Så istället för att köpa mig en cola och någon choklad bit jag ändå inte tycker om köpte jag en peach-juice och fyllde en skål med vindruvor och persikor. Det är bra med jobbet. Att det alltid finns frukt. Nu är det en ändring som sker. Furkost ska bli mega prioritering nummer 1. Nyttig frukost, varje morgon. Inte bara en gång i veckan för att lätta på samvetet. Snart ska jag ut och springa, hjälp mig mamma. Hur gör man?

Äta hälsosamt mål nummer ett, springa flera mil.. inte ett mål överhuvudtaget. Men springa en bit. Det ska jag klara.
Igår satt jag och Diana och såg på vänner säsonger från början och degade. Hon börjar bli förkyld och jag är redan sjuk. Plötsligt knackar det på dörren, vilket vi inte hör. Sedan ringer det på dörren och det hör vi. Vi båda ser på varandra och tänker vem vet att vi är här?! Så till min stora förvåning och lycka ser jag Lars,Linn,Tova och Therese i trappan. Ja, jag nästan grät för att de kom på besök. Jag vart så glad resten av kvällen. När jag väl stängt dörren efter dom frågar Diana mig ifall det var min bonus familj ( hon ska endast prata danska och jag svenska, det går sårdär!) Oja, det är det. Som min extra familj. Hon ser på mig och säger att hon också vill ha det. Vi fortsätter tv tittandet tills vi båda somnar i soffan med.. god bless AC'n.

2010-07-27 @ 09:10:21

Kommentarer

Postat av: mamma

Hej hjärtat, hoppas du snart mår toppen igen, älskar dig , saknar dig, syns nästa vecka kram

2010-07-27 @ 13:12:09


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback