Det är som, att vänta på julafton...

Efter många om och men , svett, tårar och BLOD! Har jag lyckats att göra något som liknar en paj som är inne i ugngen och solar. När den är knäckig och har fått färg ska den vara klar, om circa 20 minuter. Jag har inte alls tålamod för detta. Blir inte detta en riktigt bra paj slängar jag ut den till katterna och kommer aldrig mer baka igen.

Steg ett : Skala äpplen ! ( Detta kan ju inte vara så svårt ?)


Jag måste säga jag börjar skala äpplena och börjar efter första äpplet tycka att det är jobbigt att använda skalare, börjar ifrågesätta mig själv varför man inte bara använder en kniv för denna är ju alldeles för svår att använda ju. Tillslut kommer jag till fjärde, sista äpplet och puh, det går lättare nu och jag tycker det är lite häftigt att man kan få ut mitten av äpplet genom att trycka in hela grejjen igenom och så kommer tjärnorna ut. Smidigt, detta har jag lärt mig idag. Plötsligt när jag sköljer av äpplena och vattnet träffar mina fingarar svider det!

Varför!? Vad är det som händer ? Ja, jag har skurit mig själv med den dära dumma saken, det är DÄRFÖR MAN SKA ANVÄNDA EN VANLIG KNIV!! Vet inte vad det var för knäpp stolle som kom på att använda en skalare ?  Nu var det inte lika kul att baka längre, nu hur jag ju ont.
Ser ni mina sår :( Jag vart alldeles arg och ledsen.

Steg två : Skära äpplen !


Ja, jag är ju arg samtidigt som jag ska skära äpplena i perfekta fina bitar. Men jag viskar till mig själv att övning ger färdighet.. om och om igen för att lugna ner mig så jag inte skär av mig tummen ! Men bra gick det, men självklart blev inte alla bitar pefekta, men man kan ju inte få allt  ? Eller....?

Steg tre :
Smörj formen med smör! (Det här kan jag !!! iiih!)


smörja formen, det kan jag. Medans jag gör det och föreställer mig hur min paj ska se ut. ( som snövit filmen när jag var liten hennes paj såg så fin ut.) Då kommer jag på att den ska vara rund ! Men tror att det blir lika gott ändå :) jag ska skriva i inköpslistan, rund form!

Steg fyra : placera äpplena fint och strö över socker och kanel.


Enkelt :)
Sista steget : Lägga på smuldegen och hyvla smör med en osthyvel.

DET VAR INTE LÄTTTTTT! jag kan knappt hyvla ost, men visst gick det.

Nu luktar det paj i vårat fina kök ! :D


Nu är pajen klar, och jag är så stolt över mig för det ser ut som en paj. I natt ska jag smaka på den och berätta om det var något att ha !! :) Nu ska jag duscha och gå till jobbet.

Ha en bra dag!

2010-02-08 @ 14:44:00

Kommentarer

Postat av: Aaron

Ser hur gott ut som helst :D Vill hem nu och smaka ! =)

2010-02-08 @ 14:47:12

Postat av: mamma

du är väl för rolig, ring ambulansen nästa gång och be de åka förbi Candynavia o köpa vanilj visp Keldas,den svenska goda, den skulle de säkert göra om du bad de...allt kan ju hända här på Malta...

2010-02-08 @ 15:48:58

Postat av: seija

näyttää ihan hyvälle ja vaermaan olikin?kyllä sinä osaat Sandra....kram

2010-02-08 @ 18:27:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback