Hygien - viktigt?

En observation, skratta med mig. Toaletterna på jobbet är relativt rena. Vi är många i call-centret och toaletten anvdänds, jag kan inte ens tänka mig hur många gånger om dagen. Nyligen har de satt upp en skylt som är i höjd med huvudet när man sitter på toalettstolen. Tejpad på väggen så att alla ska se och läsa den. Det står:  "Män, eran styrning kan hjälpa. Stå närmare toaletten så lång är den inte. Kvinnor vänligen sitt still under hela processen tills du är klar". Även en kort lista om hur man behåller det rent och till sist, viktigt- tvätta händerna efter dig. Jag småler varje gång jag ser skylten. Jag vill nästan lägga upp en skylt över denna där det står att mina föräldrar glömde att uppfostra mig. Är det verkligen så här man gör?

Detta är något jag har lagt märke till på Malta att de skyltar om saker som är så självklara. Något man inte ska behöva påpeka. Sitt inte på den lilla lampon ute bland växterna. Det skulle aldrig falla mig in? Jag överdriver en smula när jag säger att de skulle kunna hänga en skylt över en stenmur där det står: " Kör inte in i stenmuren du kan skada dig själv och andra i bilen." Men ni förstår vad jag menar?

Jag vill gärna tillägga att jag faktist tvättar mina händer efter varje toabesök redan innan lappen sattes upp.

2010-08-02 @ 16:38:30

Kommentarer

Postat av: MooKiE

Hahaha Only in MALTA =)

2010-08-02 @ 16:58:40

Postat av: Madeléne

Vi sätter upp en lapp till ! Lätt! :D

2010-08-04 @ 01:57:03
URL: http://madelenejakobsson.blogg.se/

Postat av: Tilda

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 18:15:59
URL: http://smsalåna.nu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback