Söndag


Söndagar ska man äta svensk pizza , dricka cola och se på skit på teven. Men istället njuter jag av solsken och trevligt sällskap. Det är också helt ok. Idag är en mindre bra dag. Man måste väl ha dem för att kunna ha bra dagar? Sitter hos Lars och Theres och lyssnar på julmusik. Emma var här gick precis för att äta lunch med vänner. Bella ligger i fåtöljen brevid mig och nyser, stackarn är lite förkyld. Lars försvann , Theres pysslar i köket och Tova gör läxor ( springer runt ). Jag ska snart gå mot jobbet, känns jätte tråkigt idag. Jag kommer att jobba 8 skift I rad nu har jag 6 kvar. Det känns jätte tråkig men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ? Jag kommer att vara ledig lördag och söndag och det känns bra. Det var länge sedan jag var ledig i helgen dessutom skönt med två dagar i rad. Ja, man får väl inte klaga. I helgen ska jag åka med Emma och kika efter julpynt. Talira ska jag till och köpa någon tomte och lite glitter. Jag älskar julen , december är den bästa månaden någonsin. Alla ska älska varann och vara glada. Man kramas och ger kärlek och värma varann. Man ska se folk hjälpa varandra över gata, en fattig man ska ge en fattig kvinna sin filt. Det ska snöa. Ett par ska stå inne i en smyckesbutik och kika på ringar. Folk ska vara underbara. Vad lever jag i för dröm värld ? Det är väl ok att drömma om en sånt här ?
Man ska tända ljus, gå i raggsockar och krypa under en filt med sin käraste. Känna julen, lukta julen och se julen !
http://gracemagazine.files.wordpress.com/2007/12/christmas-tree480.jpg

Idag är en mindre bra dag. Det blir nog bättre imorgon. Nästa vecka ska jag göra finsk support och jag är jätte nervös men tror att jag kommer klara det. Jag hoppas det iallafall.

Jag vill se på jul filmer varje dag månaden ut!


PS. Jag vill egentligen jätte gärna ha en julgran ju i plast dock !

2009-11-29 @ 14:01:22

Kommentarer

Postat av: mamma

Hej kommer jobba morgon o kväll varje dag nästa vecka....men lördag morgon ska jag vakna o då är allt över, dock fyller jag åt ja o Mikael o Selina vill fira lite. Är du ledig? Kram

2009-11-29 @ 19:34:41


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback