God morgon


Bilder på denna morgonen, den var så vacker  !


jag har uppe halv åtta idag. Jag går aldrig upp så tidigt frivilligt. Jag är verkligen en natt människa. Det är farligt att vara vaken för länge för då kan jag pasera trött-gränsen och aldrig somna känns det som. Allt funkar bättre på natten för mig, mer hungrig blir jag på också.. Igår var jag dock bara vaken till 22:30 låg och åt cappuccino pinnar som teres köpte en gång, jag har köpt en till burk jag blev helt beroende av dem. Aaron låg och små sov för han skulle gå upp så tidigt. Igår vad jag hemma 07:30 ungerfär, det var riktigt jobbigt måste jag säga. Gjorde mer poäng än vanligt, det var kändes jätte bra. Jag får dem dock inte denna månaden men det är bra start för nästa månad. Då ska jag ju även ta ut semestern som jag har. Man måste ta ut dem innan års-skiftet. Ganska dumt tycker jag, det betyder att alla tvingas ta ut sin semester nu så folk är lediga lite hela tiden nu under samma period.

Igår var vi och lunchade med mamma och Selina. Det var riktigt mysigt !
Egentligen var det mer brunch för mig för jag vaknade en halv timme innan vi gick för att möta upp dem. Jag var riktigt trött. Det var mitt sjätte skift i rad och sista var ett natt skift. Det tog i lite faktist och var ganska jobbigt den natten. Natten var så lång också. Men jag fick massor av kärlek och gos när jag kom hem .


( Ta hänsyn till att jag sluta sju denna morgonen , jag är trött och ser trött ut )

(Igår var det riktigt varm ute igen, jag gick i min jacka och stövlar. Det är helt ok, för jag är lagom varm. Vi alla står och kisar för solen är så stark. Men visst är det en vacker bakgrund  ? )

Vi gick och handlade, påvägen till affären så skriker en kvinna ner för en mur , det går en mur längs vägen och det blir högre och högre. Jag trodde att ett barn hade ramlat ner så folk och vi sprang för att titta så det inte var det. En vuxen man hade balanserat på muren och trillat ner , drygt tre meter. Han såg först medvetslös ut men började snart jämra sig och röra på sig. Som tur var, men han såg ut att vara i en hemsk smärta och han höll sig över ryggen. När ambulansen kom ( då hade vi hunnit handla redan , men snabba var dem ) så vågade dem inte lyfta honom riktigt på båren utan satte skydd vid ryggslutet och runt nacken och sköt försiktigt båren under honom så gott det gick. Sedan åkta dem iväg. Jag hoppas det gick bra för honom, det var riktigt jobbigt att se honom ligga där och inte kunna hjälpa honom.

Sedan vandrarde vi vidare med skithus pappret och gick förbi Theres där vi fick jätte goda muffins , kaffe och härligt sällskap av henne , Linnn och katten Bella som Aaron blev alldeles kär i. Vi gick dit en sväng innan för det ligger nära doktorn och det var någon timme kvar tills han skulle komma.

När vi väl kommer till doktorn fem minuter efter att han skulle varit där är det en lång kö. Flera sjuklingar före mig. Men fick dock gå före en.  Jag gick in och berätta för honom att nu är det läge att ta ut min P-stav eftersom att jag inte mår riktigt bra utav den och har 'kvinno' veckan 5 veckor längre än vanligt. Jag var lite nervös , han ber mig dock komma tillbaka imorgon klockan 11:15 ( idag ). Då ska han bara skära och sy några stygn säger han. Jag måste blivit blek för han tog mig över axeln och sa att det kommer bli ok.
Jag har aldrig sytt, när Maria och jag satt i somras inne hos doktorn på akuten när jag skadat benet så vägrade jag att sy. Jag hade nog slagits för mitt liv, det gick ju bra utan stygn !  Idag måste jag dock sy, jag ska klara detta ! Men jag önskar att han hade gjort det igår för då hade jag inte behövt gå ett dygn och skrämma upp mig och vara nervös . Hade han bara gjort direkt hade jag inte hunnit tänka på det.
 
Doktorn var för upptagen igår så får nöja mig med att han faktist gör det idag, eftersom de har inte P-stavar i Malta. Vi kom hem och satte oss i soffan med coccos -stearinljus och såg på serier. Det var så mysigt, vi hade även köpt svenskt godis på candynavia ( svensk godis butik som öppnat här någon vecka sedan ) det var gott men dyrt !  Smällar man får ta om man vill ha svenskt godis utomlands.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe, äta frukost och försöka lugna ner mig innan jag ska gå förbi Theres , för hon ska faktist gå med mig och hålla mig i handen. Hon har skadat knät några veckor sen men ska ändå gå med mig hela (inte långa, men lång nog väg med ont ben) till doktorn. Lindkvist familjen är min lilla extra familj och för bra för att vara sann. Känns bra, jag kommer våga nu. Jag kommer inte vara rädd. Jag är helt sjukt rädd !!!!

2009-11-26 @ 09:10:41

Kommentarer

Postat av: mamma

Hoppas det gick bra, det gjorde det säkert. Håller med om att familjen Lindqvist är underbara o allas vår extra familj. Jag hör av mig sedan hur det gått för dig. Är på jobbet med Aaron, har empty ques så lite rast.

2009-11-26 @ 12:00:41

Postat av: Anette

Hej har akkt tänkt på er en del här hemma i Sverige.Just nu verkligen det ösregnar , längsen jag såg sååå mycket regn,annars e allt bra, snart e de första advent o skall bli så mysigt att få upp alla ljusstakar o hoppas på att vi kan få en vit jul i alla fall .Ser jätte mycket fram emot när ni kommer hem allihopa :9 få vi se till att träffas. Stor kram på dig goa Sandra

2009-11-26 @ 20:12:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback